جلب نظر دانش آموزان
ـ يك سوال جالب فكري بپرسيد . تصويري نشان دهيد . يك داستان كوتاه بيان كنيد تا بحث رخ دهد و علاقه نسبت به درس آينده ايجاد شود .
ـ سرگرمي تفريح و كمي نمايش ( استفاده از و سايل نمايش و داستان گوئي ) را براي جلب توجه و ايجاد علاقه او امتحان كنيد .
ـ از داستان گوئي استفاده كنيد . دانش آموزان در هر سني به شنيدن داستان بخصوص داستان هايي كه جنبه شخصي دارند ، علاقه بسيار دارند . اين امر در جلب نظر دانش آموزان بسيار موثر واقع مي شود .
ـ قضيه را كمي معما گونه كنيد . شي ئي در ارتباط با درس آينده درون يك جعبه ، كيف يا رو بالش خود بياوريد . اين شيوه اي است مسرت بخش براي ايجاد پيش گوئي و مي تواند به فعاليتهاي مباحثاتي يا نوشتاري بسيار خوبي بي انجامد .
– به طور سمعي به دانش آموزان علامت دهيد . زنگي را به صدا در آوريد ، يك علامت دهنده صوتي يا يك زمان سنج به كار ببريد ، يك قطعه موسيقي روي پيانو يا گيتار يا امثال آن بنوازيد
ـ تن صداي خود را تغير دهيد : بلند ، ملايم ، نجوا گونه . سعي كنيد با صداي بلند تر فرمان بدهيد : گوش كنيد ! آماده ! سپس قبل از ادامه دادن با صدائي عادي و معمولي يعني دادن فرامين بعد چند ثانيه سكوت .
ـ از علامات بصري بهره بگيريد : چراغ ها را خاموش و روشن كنيد يا دستتان را بالا ببريد كه به دانش آموزان علامت مي دهد دستانشان را بالا ببرند و دهان هايشان را ببندند تا هنگامي كه همه ساكت شوند .
ادامه مطلب کلینیک درمان اختلالات یادگیری کرج رجایی شهر محمودآباد فرعی حاجی زاده۳ – سیستم آموزش آنلاین گروه توانبخشی گفتار توان گستر
قدرت گرفته از افزونه نوشتههای مرتبط هوشمند
ـ شي قابل رؤيتي را كه مي خواهيد دآنش آموزان روي آن متمركز شوند با دست تان يا با يك قاب رنگي كه دور آن قرار مي دهيد ، مشخص كنيد .
ـ در صورت استفاده از پروژكتور ( over head) ، شي ئي را براي تصوير شدن روي پرده و جلب توجه قرار دهيد . ( اين شي مي تواند يا اسباب بازي كوچك يا شكل پلاستيكي و . . . باشد )
ـ به صورت واضح علامت بدهيد : همه . . . آماده !
ـ رنگ در جلب توجه بسيار مؤثر است . از ماژيك رنگي روي وايت برد ، ماژيك رنگي پروژكتوري براي فرا نمايي ، و از پروژكتور نوع over headو نيز از كاغذ هاي رنگي براي مشخص كردن واژه ها ، عبارات و روش هاي حل المسائل و تكرار الگو ها و مانند آنها استفاده كنيد .
ـ علاقه ، اشتياق و هيجان را نسبت به درس آينده ايجاد كنيد .
ـ چشم در چشم باشيد . بهتر است وقتي سخن مي گوئيد ، بخصوص هنگام آموزش دانش آموزان رو در روي شما باشند . اگر دانش آموزان كنار هم نشسته اند شما رو در روي آنها قرار نگيريد ، بلكه آنها بايد بعد از اشاره شدن ، صندلي هايشان و خودشان را بچرخانند تا رو در روي شما قرار بگيرند